امامجمعه فارسان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه كه امام بهعنوان يك شعار مطرح كردند، اغلب از واقعيت تلخى در جامعهى ما و يا همهى جوامع اسلامى منشأ مىگرفت كه آن واقعيت تلخ، ساخته و پرداختهى مستقيم و حسابشدهى دست استعمار بود.
به گزارش
پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجتالاسلام ملک پور در خطبههاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همهي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت ميکنم. متقين چون از خدا ميترسند. خداي هيبتي از آنان در دلها مياندازد. اميرالمؤمنين عليهالسلام در حکمت ۳۱۰ از حکم نهجالبلاغه فرمود: در كارزار با مردى روياروى نشدم، جز آنكه در دل او چيزى پديد ميآمد كه مرا بر ضد او يارى ميداد
.
امامجمعه فارسان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه، از يادگارهاى ارزشمند امام بزرگوار ماست. اين مسئله هم مثل همهى تدابير و تصميمهاى مهمى كه در راه جريان صحيح و اسلامى جامعهى ما، آن حكيم عالىمقام و آن انسان والا و بصير مطرح كردند، يكى از بركات وجودى ايشان بوده و هست و إن شاء اللّه خواهد بود؛ اما هنوز دربارهي اين بنيان مباركى كه امام بزرگوارمان بنا گذاشتند، جا براى سخن گفتن و تحليل كردن و مطالعه كردن هست
.
وي تصريح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه كه امام بهعنوان يك شعار مطرح كردند، اغلب از واقعيت تلخى در جامعهى ما و يا همهى جوامع اسلامى منشأ مىگرفت كه آن واقعيت تلخ، ساختهوپرداختهي مستقيم و حسابشدهى دست استعمار بود. آن واقعيت اين بود كه وقتى استعمارگران، نقشههاى فتوحات سياسى و اقتصادى و اجتماعى و فرهنگى خود را طراحى مىكردند، به يك مانع عمده برخورد كردند و آن، اعتقادات دينى ملتها بود. اعتقادات دينى که مزاحم تجاوزطلبى استعمارگران بوده و هست. از اين رو، استعمار در كشورهاى اسلامى به اين نتيجه رسيد كه بايد كه نسلهاى رو به رشد اين كشورها، از دين جدا بشوند و براى اين كار، دو راه بايد پيموده مىشد
:
وي افزود: يکراه، اشاعهى شهوات و باز كردن راه شهوتراني بود. همهى اديان عالم، نهفقط دين اسلام؛ منتها دين اسلام، منظمتر و دقيقتر از ساير اديان با عنانگسيختگى شهوات انسانها مخالفاند. اديان براى شهوات، ضابطه و قاعده و حدود و قيود دارند. پرورش روح انسان، بدون محدود كردن شهوات كه امكانپذير نيست. وقتىكه شهوات انسان، عنانگسيخته باشد، همان حيوان و بهايم است و رشد انسانى امكان ندارد. لذا اديان با شهوات و عنانگسيختگى آن مخالفاند
.
وي بيان داشت: جريان ديگر، جريان علمى و فكرى بود. يعنى با ورود تفكرات علمىِ جديد به كشورهاى اسلامى كه قهراً جاذبه داشت و طبيعى بود كه پيشرفتهاى علمىيى كه اروپا به آن دستيافته بود، جاذبه داشته باشد اين پيشرفتهاى علمى را وسيلهاى براى بىاعتقادى به دين و خاموش كردن شعلهى ايمان دينى در دلها و از بين بردن بيدارى وجدان دينى در آحاد مردم قرار دادند. لذا دانشگاهها را از اول بر پايهى بىاعتقادى گذاشتند. نهتنها دين را در دانشگاهها ضعيف كردند، بلكه به معارضهى با آن پرداختند. در مسير وحدت حوزه و دانشگاه بايد توجه با موانع آن داشت، برخي از عوامل عدم وحدت بين حوزه و دانشگاه «غرور علمي» ميان هر دو قشر، «پرداختن غلط به امر وحدت»، «نبود خودسازي»، «تعصب» و «بيتوجهي به مقتضيات زمان» است
.
حجتالاسلام ملک پور له سخنراني چهارشنبه رهبر معظم انقلاب اشاره داشت و گفت: حتماً مهمترين سخنراني ايشان از طوفانالاقصي تا به امروز است. يک سخنراني اصولي که قواعد نگرش انقلاب اسلامي در حوزه منطقه و بينالملل را مشخص ميکند. با تبيين جايگاه دشمن در قضاياي اخير، مسئلهي برخي عدم تدبيرها و اشتباهات جبهه داخلي را نيز به بهترين وجه تبيين نمودند؛ يعني هم به آن خبيث بيروني و هم به مسائل داخلي بهصورت توامان پرداختند نسبت به آينده سوريه کاملاً اميدوارانه سخن گفته و استدلال اين اميد را توضيح ميدهند
.
وي عنوان داشت: حضرت آقا براي افکار عمومي ايران، به يک جهادگر تبيين تبديل ميشوند تا توضيح دهند چرا ايران در سيزده سال گذشته در سوريه حضورداشته و براي آن شهيد تقديم کرده است. سطح و شکل اين حضور هم با برخي جزئيات توضيح داده ميشود تا عموم مردم از واقعيت مطلع باشند؛ و نسبت به علت عدم حضور نظامي بيشتر در وقايع اخير را شرح داده و يک قاعده اساسي را بيان ميکنند؛ ما مستشار هستيم و نه نيرو و ارتش نظامي براي جنگيدن در يک نقطهي ديگر
.
انتهاي پيام/590پ